Bollenstreekfotos.nl
20 Mei 2012, 01:45:37 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: SMF - Zojuist geïnstalleerd!

Startpagina   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]
  Print  
Auteur Topic: Polarisatie filter wel of niet ?  (gelezen 138 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Wallykaa
Broekie
*

« Gepost op: 22 Augustus 2011, 09:28:32 »

Hallo

Zag van de week iets over Polarisatie filters, stukje was op tv met voorbeelden zag duidelijk een verschil veel mooier van kleur, meer blauw en wit. En water met vissen komt de vis goed naar voren. Door ruiten is het ook ideaal. Tevens zie ik dat de meningen over verdeeld zijn. Men sprak ook over afstellen op de zon, maar als er geen zon is dan? wat zo vaak gebeurt in Nederland. (kwestie inschatten denk)

Dus nu de vraag Polarisatie filter wel of niet ? Of aanschaffen schieten en dan kijken.

Wally
MikeG
Forumbeheerder
Held

Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: 22 Augustus 2011, 13:03:45 »

Hoi Wally,

Ik gebruik nog niet zo lang een polarisatiefilter, voornamelijk om de lucht (wolken e.d) te fotograferen, ben er zeer blij mee, heb veel meer contrast en krijg meer 'kleur" in de foto's.
Het is idd ook handig bij spiegeling op glas/water enzo, je kan hiermee dus de spiegeling geheel weghalen.
Wat de zon betreft klopt dat wel, het filter werkt het "beste" als je haaks op de zon foto's maakt, probeer hier wel rekening mee te houden maar het kan natuurlijk niet altijd zo zijn, er zijn "regels" voor fotografie maar het is juist leuk om daar vanaf te wijken en zo een eigen foto te maken.
Bij geen zon heeft het filter niet zo heel veel effect, dus dan kan je hem eraf halen, alhoewel ik daar nog niet zo heel erg veel ervaring mee heb.

Ik hoop dat je hier iets mee kan.

Groeten, Mike.

Canon EOS 60D . Canon EF 70-200mm F4 L USM . Canon EF 17-40mm F4 L USM . Canon EF-50mm F2.5 Macro . Canon EF 50 f1.8 mkII
Wallykaa
Broekie
*

« Antwoord #2 Gepost op: 22 Augustus 2011, 16:46:27 »

Hey Mike,

Hier kan ik wel iets mee. Dan ga ik er wel een aanschaffen kan nooit geen kwaad

Wally
Pagina's: [1]
  Print  

Ga naar: